Di. 28 april: Materiaal

Dag lieve vrienden van het 5de leerjaar,

Een raadseltje voor jullie! Als ik jong ben, ben ik lang. Als ik oud ben, ben ik kort. Wat ben ik? (Het antwoord vind je morgen op de blog!)

Wiskunde
Blok 11 les 6: Breuken: Het geheel zoeken


Frans
Planète 8 les 5: Ooh, il fait froid.

Knip de woordkaartjes van Planète 8 les 5 uit en oefen de nieuwe woordenschat in.

Herbekijk het filmpje met de nieuwe woordenschat en herhaal de Franse woorden. Zo ben je zeker van een juiste uitspraak!



Spelling
Woordpakket 14

Duid de moeilijkheid in het woord aan met fluo.
Plaats de woorden op de juiste plaats in het schema. Bekijk ook zeker de spellingsweter in je werkboek.


Nederlands
Thema 8 les 4: Verwijst het woord naar een ander woord of verbindt het twee zinnen? (Taalbeschouwing)

Lees het kadertje 'Wat is een signaalwoord?' Maak de daarbij horende oefeningen.

Kwartierlezen
Lees 15 minuten (of meer) in een boek/krant/tijdschrift naar keuze.

Succes!

Reacties

Populaire posts van deze blog

5B: Inleefatelier Congo

Tip: 30-dagen teken challenge